Lejasciema pamatskolas skolēnu DOME 2025./2026.m.g.

Skolēnu domes vadītāja: Mišela Tīna Berkolde ( 8. klase)
vietniece: Katrīna Vita Žīgure ( 9.klase)
Skolēnu domes dalībnieki:
Paula Vanaga (9. klase)
Marsels Lūkins ( 8.klase)
Dāvids Stepe ( 8. klase)
Mairis Krēsliņš ( 8. klase)
Paula  Kūriņa   ( 7. klase)
Nellija Heisele ( 7. klase)
Krišjānis Kristens Ozols ( 7. klase)
Lauma Glāzniece (6.klase)
Anete  Čable  (6. klase)
Beatrise Kārkliņa ( 6. klase)
Loreta Liepiņa ( 6. klase)
Laura Šteinberga ( 5.klase)
Sandris Pakalnietis ( 5. klase)

Šajā mācību gadā Skolēnu dome realizē projektu ‘’Stiprāki kopā!’’.  Projekts realizēts Izglītības un zinātnes ministrijas Jaunatnes politikas valsts programmas 2025.–2027. gadam valsts budžeta finansējuma ietvaros – atbalsta programmā “Kontakts”, kas paredzēta izglītības iestāžu pašpārvalžu attīstībai. Projekta aktivitātes norisinās no 2025. gada 18. augusta līdz 31. decembrim.

Mūsu projekta mērķis ir  saliedēt skolas skolēnus – radīt vidi, kur visi jūtas piederīgi, draudzīgi un darbojas kā viena komanda. Septembrī, sadarbībā ar J/C ‘’Pulss’’, notika Skolēnu domes dalībnieku saliedēšanās pasākums, kurā izmantojām neformālās izglītības metodes. Pasākuma laikā uzņēmām jaunus dalībniekus, ievēlējām Skolēnu domes vadītāju un vietnieku, kā arī apspriedām idejas logo izveidei un turpmāko pasākumu organizēšanai

Lai jaunie dalībnieki justos droši un iedrošināti iesaistīties domes darbā, turpināsim organizēt dažādas neformālās izglītības aktivitātes, kas palīdz labāk iepazīt citam citu, sadarboties un veidot stiprāku komandu.

Tematiskā nedēļa 2024

Dalība projektā 2023./2024.m.g.

Mēs - līdzpārvaldes dalībnieki piedalījāmies projektu konkursā  “Atbalsts izglītības iestāžu pašpārvalžu attīstībai programmas “Kontakts” iniciatīvu projektu īstenošanai” laika posmā no 15.augusta līdz 31.decembrim. Projekts tika īstenots Izglītības un zinātnes ministrijas Jaunatnes politikas valsts programmas 2023.-2025. gadam valsts budžeta finansējuma ietvaros. 


Lai papildinātu savas zināšanas līdzpārvaldes dalībnieki piedalījās mācībās par pašpārvaldes funkcijām, kuras vadīja Gulbenes novada jauniešu centra “Bāze” Jaunatnes lietu speciāliste Amanda Krišjāne. Diskutējām  par pašpārvaldes konceptu, kas ir pašpārvalde, ko tā dara, kādas ir pašpārvaldes funkcijas, kā uzrunāt skolēnus.                             

Ļoti interesanta un iedvesmojoša bija nodarbība ‘’Redzēt. Dzirdēt. Darīt’’, kuru vadīja Anita Birzniece - neformālās izglītības un MOT programmas trenere, mācību un semināru vadītāja, projektu vadītāja, biedrības “Dēms” vadītāja. Mēs mācījāmies iekustēties, vienam otru redzēt, veidot komandas, viens otru iepazīt, sarunāties. Apzinājāmies viedokļu dažādību, diskusiju un argumentācijas prasmju trenēšanu.


Pēc šīm nodarbībām, komandas veidošanas aktivitātes vadījām saviem klasesbiedriem.




Projekta ‘’Darām kopā‘’ aktivitātes decembrī

14.decembrī devāmies pieredzes apmaiņas braucienā uz Smiltenes novada O. Vācieša Gaujienas pamatskolas skolēnu pašpārvaldi. Mūs ar prieku uzņēma un iepazīstināja ar skolu, rādīja prezentāciju, akcentējot ikdienas darbu un pasākumus, dalījāmies pieredzē par pašpārvaldes darbību. Guvām interesantu un noderīgu pieredzi.





15. decembrī organizējām piparkūku cepšanu Ziemassvētku pasākumam.

Radījām svētku sajūtu skolā, dekorējot skolas telpas. Organizējām Ziemassvētku pastu.





Centīgi gatavojāmies Ziemassvētku pasākumam.

Un, tad jau arī ilgi gaidītais Ziemassvētku pasākums ‘’Laimes lāci meklējot’’ ar interesantiem priekšnesumiem un jautriem un atraktīviem dančiem sadarbībā ar Lejasciema folkloras kopu ‘’Smaržo siens’’.  


Noslēgumā – projekta aktivitāšu izvērtēšanas pasākums. 

Projekts ir noslēdzies un sapratām, ka esam ieguvuši ļoti daudz - projekta laikā apguvām prasmi sadarboties, nebaidīties komunicēt, izteikt savu viedokli, idejas. Dalībnieki konkrētāk izprot pašpārvaldes funkcijas, ir kļuvuši motivētāki  iesaistīties pašpārvaldes darbā. Iedrošinājām  arī pārējos skolēnus sadarboties, nebaidīties komunicēt, izteikt savu viedokli, idejas, iesaistīties  komandas darbā.
Pašpārvaldes dalībnieki  uzzināja kā darbojas skolēnu pašpārvalde, kādus pasākumus vēl iespējams rīkot. Ieguvām  iedvesmojošus stāstus, motivāciju darboties tālāk. Līdzpārvalde ir kļuvusi  spēcīgāka,  aktīvāka un saliedētāka. Aktivitātes noteikti būs ilgtspējīgas. Esam pārliecināti, ka iegūtās zināšanas līdzpārvalde turpinās izmantot arī nākamajos gados.