Iniciatīvā Latvijas Skolas soma vairāku klašu skolēni jau ir virtuāli apmeklējuši dažādas šīs programmas piedāvātās iespējas.

8. klases skolēni 9. aprīlī noskatījās koncertlekciju “Kino mūzikas vēsture”.
Audzināšanas procesa ietvaros uzsvars tika likts un šī brīža iespējām un veidiem kā var izbaudīt kultūru un iesaistīt to mācību procesā gan kā izglītojošu, gan kā izklaides elementu.
Tika ietvertas mūzikas un vizuālās mākslas stundas, sasaistītas ar tā brīža mācību tēmām – modernā mūzika un modernā māksla.
Tika pievērsta uzmanība dažādu laiku mūzikai, kā arī mākslinieciskajam viedoklim, kā iespējams montēt video, filmēt studijā, krāsu īpatnības.
Skolēniem kā neobligāta darbība bija darba lapu izpilde – krustvārdu mīkla un jautājumi par video. Šis vairāk bija kā aicinājums, iepriekš iepazīties ar jautājumiem, lai pievērstu uzmanību koncertprogrammas detaļām.
Pēc video noskatīšanās, klase, skolotāja pavadībā, kopīgi pārrunāja atbildes uz jautājumiem.
Kā arī kopīgi tika pārrunāts redzētais un viedokļu apmaiņa.
Visi no skolēniem uzskatīja, ka video saturs ir atbilstošs vecumposmam, daļai jauniešu zināma informācija, bet tā tika nostiprināta. Skolēnuprāt, koncertlekcijas garums bija ļoti labs, atklāta īsa un konkrēta informācija, bez liekvārdības, gada skaitļiem vai personu vārdiem.
Kopumā klase novērtēja pozitīvi, katram skolēnam bija savs viedokli par un pret, taču gandrīz visi skolēni informāciju, kas atklāta lekcijā, vērtēja ļoti augstu.
8.kl. audzinātāja Beāte Medne

5.klases skolēni 14. aprīlī attālināti piedalījās virtuālās ekskursijas tiešsaistē Iluzionisma teātrī, muzejā Mystero.
Video tūrē stāstīja par iluzionisma teātri, muzeju. Plaša informācija par iluzionisma aizsākumiem, kas jau meklējami senajā Ēģiptē. Pilnīgā un daudzpusīgā informācija ir ļoti viegli uztverama, jo tiek pasniegta atraktīvā veidā, skolēniem līdzdarbojoties. Kā arī plaša informācija par māksliniekiem gan no visas pasaules, gan Latvijas.
Lai izpildītu dažādus trikus ir vajadzīgas zināšanas matemātikā un loģiskā domāšana, kā arī prasme noturēt skatītāju uzmanību.
Skolēni bija sajūsmā par šo iespēju uzzināt vairāk par iluzionistiem un dažādiem trikiem. Skolēnus visvairāk aizrāva demonstrētie triki, kurus virtuālajā ekskursijā iemācīja – dažādi vingrinājumi ar rokām, pirkstiem. Pēc virtuālā muzeja apmeklējuma, skolēni vēlas doties apskatīt muzeju klātienē. Priecājas, ka varēs noskatīties šo video atkārtoti. Skolēni atzina, ka video tūre bijusi tik aizraujoša, ka nemaz nav novērsušies un darbojušies līdz kopā ar māksliniekiem.
5. kl. audzinātāja Danute Mazure
22.aprīlī Skolas somas piedāvājumu
izmantoja 6. klases skolēni:
Muzejpedagoģiskā iluzionisma muzeja
Myestro nodarbība.
Saistoša un interesanta nodarbība
par iluzionisma mākslas vēsturi, iluzionistiem. Nodarbības laikā tika dota arī
iespēja pašiem būt lieciniekiem, kā top dažādi iluzionistu triki un pamēģināt
tos izpildīt pašiem.
Nodarbības beigās nonācām pie
secinājuma, ka, lai kļūtu par labu iluzionistu, ir nopietni jāmācās īpaši tādi
mācību priekšmeti, kā fizika, ķīmija un matemātika.
Un vispār noderēs viss, ko esi
iemācījies!
Skolēnu atsauksmes par pasākumu:
·
Patika viss.
Tiklīdz būs iespējams apmeklēšu muzeju klātienē Rīgā.
·
Patika.
Gribējās, lai vairāk tiktu rādīti dažādi triki, no tiem arī kaut ko iemācījos.
·
Bija ļoti
forši skatīties. Man patika viss, es arī pamēģināju izpildīt dažus no trikiem –
cits sanāca, cits galīgi nē, bet es trenēšos!
·
Es
noskatījos un es domāju, ka būt tā, ka vairāk rādīs trikus, bet kopumā bija
forši.
·
Pārdomāta
virtuālā ekskursija, interesanti triki un stāstījums.
6.klases audzinātāja Mudīte Rubene

15.aprīlī 11. klases skolēni noskatījās Nacionālā teātra izrādes ierakstu "Tikšanās vieta - Rīgas pilsētas II teātris".
Izrāde bija par Latvijas
valsts dibināšanas dienu 1918.gadā caur mūsdienu jauniešu skatījumu, kas
veicināja skolēnu pilsonisko apziņu un
lepnumu par savu valsti, piederību tai un
sapratni,
ka mēs paši esam ne tikai savas, bet arī savas valsts nākotnes veidotāji.
Izrāde integrēja tādus
mācību priekšmetus kā Latvijas vēsture, sociālās zinības un literatūra.
Atziņas, ko skolēni guvuši no šīs izrādes:
- Šī
izrāde man lika brīnīties par to, ka Latvijas dibināšanas
pasākums var būt atspoguļots interesantā, mūsdienīgā veidā. Šādi varētu
pasniegt arī citus, šķietami garlaicīgus vēstures notikumus jauniešiem.
- Ja
mēs vēlamies saglabāt valsti, tad mums pašiem par to ir jācīnās. Nekas nav
neiespējami.
- Šī
izrāde ļāva man ticēt, ka mūsu valsts būs ikvienam zināma arī vairāk nekā pēc
100 gadiem, ka mēs nekur nepazudīsim. Mēs paši būsim Latvijas turētāji un
cīnītāji, lai visi redz, kas ir Latvijas valsts un, ka šī mazā tauta spēj
daudz.
- Latvija
arī nākotnē būs sava likteņa noteicēja, jo es ticu, ka neviens cits nespēs
ietekmēt mūsu valsti un tās turpmāko likteni.
- Galvenais
ir būt vienotiem. Visi, kas piedalījās valsts dibināšanas pasākumā, ieklausījās
viens otrā, svarīgākajos jautājumos bija vienisprātis, kaut arī bija no dažādām
partijām.
- Kaut
kam, tavuprāt, acīm redzami pozitīvam, vienmēr būs kāds, kurš saskatīs ko
pretēju.
- Nevar
ļaut sev pieķerties sliktiem pagātnes notikumiem.
- Izrāde
bija ļoti interesanta, patika mūsdienīgais tās pasniegšanas veids.
skolotāja Lana Černoglazova